Smokvino drevo
Markov evangelij 11,11-26
Tako je prišel v Jeruzalem v tempelj. Ko je vse ogledal, in ker je bilo že
pozno, je z dvanajsterimi odšel v Betanijo. Drugi dan, ko so šli iz Betanije, je bil lačen. In ko je od daleč zagledal smokvino drevo, ki je imelo
listje, je šel, če bi morda na njem kaj našel. Ko je prišel do njega, ni našel
nič drugega kakor le listje; kajti ni bil še čas za smokve. In spregovoril je ter mu rekel: »Naj od tebe nikoli
več nihče ne jé sadu!« In njegovi učenci so to slišali.
Prišli so v Jeruzalem. Ko je stopil v tempelj, je
tiste, ki so v templju prodajali in kupovali, začel izganjati; in je menjavcem
prevrnil mize in prodajavcem golobov stole, in ni pustil, da bi kdo kako posodo prenesel skozi
tempelj. In učil jih je:
»Ali ni pisano: ‚Moja hiša naj bo hiša molitve za vse narode, vi pa ste iz nje
napravili razbojniško jamo‘?« Ko so veliki duhovniki in pismouki to slišali, so iskali, kako bi ga
umorili; kajti bali so se ga, ker se je njegovemu nauku vse ljudstvo čudilo. Ko pa se je zvečerilo, je odšel iz mesta.
Ko so zjutraj šli mimo smokvinega drevesa, so videli, da je do korenin suho. Peter se spomni in mu reče: »Učenik, glej, smokva, ki si jo preklel, je suha.« Jezus jim je odgovoril: »Imejte vero v Boga! Resnično, povem vam: Kdor koli poreče tej gori: ‚Vzdigni se in se vrzi v morje‘ in v srcu ne bo dvomil, ampak veroval, da se bo zgodilo, kar pravi, se mu bo zgodilo. Zato vam pravim: Kar koli v molitvi prosite, verujte, da boste prejeli, in vse se vam bo zgodilo. In kadar se postavite k molitvi, odpustite, če imate kaj zoper koga: da vam tudi vaš Oče, ki je v nebesih, odpusti vaše grehe. Če pa vi ne odpustite, vam tudi vaš Oče, ki je v nebesih, ne bo odpustil vaših grehov.«
Jezus je smokvo preklel, še preden
je bil čas, da obrodi. Vprašanje je, zakaj, ali ne bi počakal, da bo čas
zorenja, čas, ko se pokažejo plodovi. Takrat bi rekel: "Na tej smokvi je
sad, na tej pa ga ni, sedaj pa te prekolnem, ker nisi obrodila,." Ne, Jezus
to naredi prej. Zakaj? Čudno... Ampak, Jezus gre naprej. Pride v tempelj, kjer
prodajajo, kričijo, v templju je vse, samo tistega ni, za kar je tempelj
zgrajen. V templju ne slavijo Boga, ne častijo Boga. V templju počno vse drugo.
Ja, ko je šel Jezus mimo smokve, je
točno videl, da smokva zeleni, tako kot vse ostale smokve. Ampak na njej ni
nobenega zametka sadu. Ona je vsa bohotna v zelenju. Tako kot je bil tempelj
poln ljudi, glasni so bili, dogajalo se je, še pa še se je dogajalo. Ampak sadu
pa ni bilo videti, da bi iz tistega trgovanja, iz tistih aktivnosti, ki so se
tam dogajale, bil kakšen sad, vreden Boga. Jezus, ki vidi naprej, je vedel, kaj
se bo zgodilo s to smokvo. Jezus je vedel, da ne bo nikoli nič obrodila,
zato jo je preklel in ni čakal, da sama sebi dokaže, da iz nje ni nič. In ko je
šel v Jeruzalem, ko je videl ta tempelj, ko je videl, da iz vseh teh ljudi tam
notri ne bo nič, je mize prevrnil. Izgnal jih je ven, preklel jih je, dobesedno
jih je preklel, ker je videl, da iz vsega tega ne bo nič. Vse to perje, vse to
frčanje, za današnji čas ves blišč, poplava besed in nekega strašnega
umetelnega petja, okraševanja, recitiranja, citiranja, nastopanja - strašna
redundanca besed, ampak ko bi te besede nosile v sebi zametek sadu, potem Jezus
tega ne bi preklel. Figa se je zaljšala z lepimi listi, zato da je bila ona
lepa. Ni imela nobenega namena iti iz sebe in obroditi sad, dati nekaj ljudem,
Bogu, stvarstvu. Nič, sama zase. Kot so tudi ljudje sami zase v templju
prodajali zase, ne za Boga. Zase so skrbeli. In v današnjih cerkvah ljudje
skrbijo zase, za svoja občutja, za svojo potešitev svojih čustev nastopajo,
ugajajo, ampak iz tega ni nobenega novega duhovnega poklica, iz tega ni noben
revež bolj sit, nihče nima strehe nad glavo, nihče ni bližje Bogu. Nihče se ne
bo zaradi teh lepih molitvic zveličal. Nihče. Četudi morda včasih daje tak
vtis. Ampak zaradi tega nihče.
Ali je Jezus
prekmalu preklel smokvo? Morda zato, ker je bil kot človek jezen,
posledica pa je bila, da se je do jutra smokva posušila? Hm, Jezus je pravi Bog
in pravi človek. Jezus ni grešil. Saj je pravi Bog. Vedno se je odločal tako,
kot je želel njegov Oče. Odhajal je v tišino moliti, se pogovarjati z Očetom,
pri Njem je iskal odgovore. Odločal se je tako, da je izpolnil očetovo voljo.
Če ne bi tega počel pri vseh odločitvah 33 let svojega življenja, potem ne bi
mogel Očetove volje izkazati zadnji dan pred križem, ampak bi takrat rekel:
" Moja volja naj se zgodi in naj gre ta kelih mimo mene." A ni rekel
tako, rekel je: "Ne moja, Tvoja volja, Oče, naj se zgodi." Jezus je vedno
delal in govoril v povezavi z voljo Očeta. Tako takrat, tako tudi danes.
foto Irena |
Ni komentarjev:
Objavite komentar
Opomba: Komentarje lahko objavljajo le člani tega spletnega dnevnika.